3.2 Strategie

In deze module neem ik je mee in een kwartaal vragenlijst die ik normaliter alleen in mijn programma van THE PLAYFIELD deel. In THE PLAYFIELD bouwen ik en andere leiders vanuit plezier aan stabiliteit in ons lijf, leven en bedrijf. We creëren een steeds diepere laag van veiligheid in onszelf en bedrijf voor duurzame groei, een stabiele inkomstenstroom en een vervuld leven.

Elk jaar, maand, kwartaal en wekelijks terugblikken en vooruitkijken is 1 van de 2 bouwstenen binnen het programma. Dit zorgt voor overzicht en richting. Als je overzicht en richting combineert met dieper landen in je lijf en vertrouwen (de tweede bouwsteen binnen het programma) zorgt dat in mijn ogen voor duurzame groei. Het is daarom ook dat ik THE PLAYFIELD gestart ben. In dit veld combineren we kaders met energie voor een steeds diepere verankering van stabiliteit en daarmee dus een veilige basis voor meer groei, geld en leven.

Als je dit leest en je zit in THE PLAYFIELD, dan wil ik je even vanuit mijn hart bedanken. Samen bouwen met jou is een cadeautje.

Als je dit leest en voelt dat je het team wilt komen versterken? Je bent welkom om de mogelijkheden tot instappen in THE PLAYFIELD eens te bespreken. Ik heb voor een ieder die in HOLY MONEY reist een leuke bonus openstaan.

Goed terug naar de opdracht van vandaag. Wellicht denk je wel, jeetje JOY wat stel jij veel vragen. Ha! Dat klopt, vragen zijn mijn love language en tevens ook 1 van mijn eigen bouwstenen voor het bouwen van een stabiel bedrijf. Als je jezelf niet regelmatig ondervraagt dan weet je ook niet wat je wilt of waar je naar toe beweegt. Heb je eenmaal richting te pakken, dan kan energie x10 gaan stromen, gerichte acties x10 moeitelozer door je heen bewegen en het goddelijke je ook x10 dragen. In mijn ogen kan je met kaders en strategie eigenlijk pas echt leunen in dat diepe vertrouwen dat HOLY MONEY naar jou toekomt.

Dit is dus dé reden dat ik in mijn werk, of het nou 1:1, groepsprogramma’s of diepe energetische reizen zijn, ik werk met de combinatie van kaders en energie. Zonder kaders en dus richting kan je leunen totdat je een ons weegt in de armen van god, voor geld voelt het alsnog heel onduidelijk waar naartoe te stromen. Zonder energie en dus vertrouwen, kan je gaan en doen binnen je bedrijf, maar doordat je constant in beweging bent is het voor geld alsnof heel onduidelijk waar naartoe te stromen. 

Een combinatie en steeds weer opnieuw de balans vinden tussen beide werelden (kaders en energie) zorgt in mijn ogen voor VEEL duurzame groei, vervulling en inkomsten! 

Daarom gaan we ook als laatste vragenlijst in dit programma richting bepalen voor het aankomende kwartaal. Je kunt kiezen uit de basic vragen voor de stabiele basis of de advanced vragen als je zin hebt om de diepte in te gaan. Mocht je de advanced vragen hebben gedaan, is het wel nog fijn om als conclusie de antwoorden op de basic vragen eruit te halen. Zo heb je in een paar zinnen richting voor je kwartaal en daar kan je dan in LEUNEN. 

Basic vragen 

• Waar ben je dankbaar voor over het vorige kwartaal?
  • Free write op waar jij nou echt ZIN in hebt dit kwartaal?
  • Waar mag het meer en waar mag het minder dit kwartaal?
  • Wat wordt je focus dit kwartaal?
  • Welk aanbod ga je verkopen (en hoeveel wil je per aanbod verkopen)?
  • Wat wordt daarvoor de strategie?
  • Wat zijn je persoonlijke verlangens / intenties voor dit kwartaal?
  • Wat wordt je focus op je lichaam en leven?

Advance vragen 

Terugblikken

• Waar ben je dankbaar voor over de afgelopen maanden? 
  • Wat heb je geleerd afgelopen kwartaal?
  • Wat heb je omgezet?
  • Wat heb je allemaal mogen ontvangen?

Vooruitkijken  

• Free write op waar jij nou echt ZIN in hebt dit kwartaal?
  • Waar mag het meer en waar mag het minder dit kwartaal?

Bedrijf

• Wat wordt jouw focus voor het aankomende kwartaal?
  • Voel je dat jij all-in aan het gaan bent binnen je bedrijf? Zo nee, voelt dit kloppend? 
  • Staat er dit kwartaal een uplevel op jou te wachten? Zo ja is deze uplevel groter, expansiever, kleiner, stabieler, of…
  • Hoeveel wil je graag per maand verdienen of omzetten? Dit doel hoeft niet perse behaald te worden in dit kwartaal (mag natuurlijk wel :P), maar ik vraag je dit verlangen wel te verankeren? En dat volgend kwartaal ook weer. Totdat het tijd is voor een nieuw doel. Zo ga je duurzaam bouwen aan een stabiele inkomstenstroom.
  • Op welke dienst(en) ga jij je dit kwartaal focussen?
  • Zijn de kaders (prijs, inhoud, data, locatie, etc) van deze diensten gegrond? 
  • Heb je helder wat de beloftes zijn van de diensten?
  • Voor wie doe je wat je doet? 
  • Waarom doe je wat je doet?

Doelen

Ik nodig je uit om zelf te voelen of deze manier voor je werkt of niet. Voor sommige werkt het ankeren van doelen heel goed, voor sommige werkt het averechts. Ik nodig je ook dit kwartaal weer uit jou eigen manier te vinden. 

• Hoeveel van welk product verlang je graag te verkopen? 
  • Stel je verkoopt dit aantal, hoeveel geld verdien je dan?
  • Haal dan nu je maandinkomsten erbij, doe dit x3 (want we spreken over 1 kwartaal) en houdt dit bedrag naast het zojuist berekende verkoopbedrag van je programma’s. Is je doel haalbaar? Voel je vertrouwen?
  • Zijn je doelen realistisch? 
    • Voorbeeld 1: is jouw verlangen 10K per maand te verdienen en heb je een programma van 100 euro en nog maar 3 potentiële klanten, klopt dit doel dan? Voelt dit realistisch? Of zit je in grootmoed waardoor jij jezelf constant aan het bewijzen bent dat je faalt of niet goed genoeg bent (voorbeelden)? Mag je doel wat realistischer en duurzaam kleiner?  
    • Voorbeeld 2: heb jij een programma van 1000,00 euro, 10 potentiële klanten in je vijver, maar je doel is maar €3000,00 te verdienen per maand. Klopt dit doel dan nog? Of duw je stiekem klanten nu weg omdat je toch niet meer nodig hebt :P? Wat als je wel meer mag verdienen dan je nodig hebt? Houdt jij jezelf klein? Mag je duurzaam groter gaan denken?
  • Wat wordt dit kwartaal jouw strategie voor het aantrekken van klanten? Deze strategie kan je ook per maand opdelen. 
  • Voel je hier vertrouwen in? Kan je hierin leunen?
  • Heb jij een strategie voor je content? Bijvoorbeeld elke week 2 post, 1 nieuwsbrief / podcast, en 2 dagen zichtbaar zijn op story’s. 
  • Is er een dit kwartaal nog een verdiepingsslag te maken binnen jouw content?
  • Wil jij jezelf uitdagen dit kwartaal met jouw content? Bijvoorbeeld een wekelijkse beloftes met jezelf maken van aantal post of juist de kaders weer wat meer loslaten? LinkedIn of toch eindelijk eens video’s, reels maken, of toch een podcast uitproberen of uitgenodigd willen worden voor in een podcast?
  • Voel je geen uitdaging omdat je al een tijdje heel steady aan het bouwen bent in je content, voelt die plek tevens ook goed en levert het resultaat op? Dan daag ik je uit jezelf hier echt even op te zien. Je hebt jaren gebouwd om op deze plek te komen en dit is een hele stabiele plek om te zijn! Vier dit!

Leven

• Wat vraagt het leven van jou dit kwartaal? En wat wil jij aan het leven vragen?
  • Wat zijn jouw persoonlijk intenties/ verlangens voor dit kwartaal? 
  • Hoe zien je werkdagen eruit? Voelen deze gekaderd genoeg?
  • Staat er nog iets leuks op de planning? Of mag er een leuk uitje komen?
  • Is er nog een verdieping rondom het thema liefde en relaties?

Lijf

• Wat wordt je focus/ doelen voor jouw lichaam dit kwartaal? (Movement, rust, kracht, energetics, voeding) 
  • Kan jij werkelijk committeren aan deze focus / doelen? Zo ja waarom niet, zo nee waarom wel?

Wat zijn belangrijke to do’s dit kwartaal?

• .. 
  • ..
  • ..