De beste content schrijf je in verbinding met je ideale klant. Hoe meer klanten jij gaat helpen, hoe duidelijker het wordt waar ze tegenaan lopen, wat ze verlangen en ook wat werken met jou oplevert. Content schrijven wordt zo veel leuker, gemakkelijker en moeitelozer. Je bent dan aan het verkopen door inzichten en waarden te delen. Je wordt aangeslingerd in creatie kracht en verkopen van je werk door dienstbaar te zijn.
Ik heb vandaag twee praktische opdrachten voor je.
Opdracht 1 – schrijven over een doorbraak. Ik wil je een post laten schrijven over een doorbraak van een klant. Dit kan een doorbraak zijn in een sessie (dus schrijf over wat er in de sessie gebeurde), maar het kan ook gaan over een terugkoppeling van een klant na je sessie. Bijvoorbeeld een printscreen van een reactie van je klant. Be creative.
Opdracht 2- doorbraken opvragen. Het opvragen van reviews kan op allerlei verschillende manieren. Wellicht heb je een vragenlijst of laat jij jouw klanten video’s opnemen. Ik weet dat het opvragen van reviews nog wel eens bij in kan schieten, of dat vragenlijsten heel groot en ingewikkeld worden gemaakt,
Ikzelf stel elke 6 weken aan al mijn 1:1 klanten 1 vraag. Deze vraag geeft mij en mijn klanten inzicht en richting. Het laat ons terugblikken op doorbraken, inzien dat onze samenwerking werkt en zichtbaar worden waar we mogen bijsturen. Dit is een katalysator voor meer succes in de toekomst.
Ik ga de vraag met je delen. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen 😉
Wat voor inzichten, doorbraken en concrete resultaten heeft onze samenwerking de afgelopen 6 weken jou opgeleverd?
BONUS. Ik zou de vraag ook aan jou willen stellen. Wat heeft deze content lab editie, of de playfield zelf als je daarin zit jou de afgelopen weken opgeleverd? Als je dit antwoord toestuurd per mail naar hello@connectwithjoy.nl. dan mag je er als extra cadeautje een vraag bij stellen, die ik dan voor jou per mail ga beantwoorden. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen! 🙂